15.4.11

Work in progress. Thailand style

Summary exercise. Farewell time. Productive days of "cut and paste. " 
I return to my memoriesI came back to Chiang Mai couldn't wait to see transferred to canvass the Don Quixote passages. What I found was effort, dedication, humilityimperfection ... CRAFTS. That was far from the stroke without stroke that we are so accustomed  and the digital "excellence"but that was just its value: the purest essence of the "Thailand traditional Style. "
I decided to work on the last two backgrounds, scraps of old banners that had been rescued from the floor of one of the battered craft workshops surviving in Bangkok

I start recycling  on the street pavement, spraying, adding my imprint to theirs. Who was going to say ...
On the visit to Cambodia, where I renewed my visaremember just the spectacular ruins of Angkor Wat and the back and forth snaky route on the bus when the mental assembly of the pieces was my salvation, "16 elements combined, taken 2 by 2 .... " Exhausting. The sea of ​​Ko Chang as vanishing point.  Came full circle, folks.





Work in progress. Thailand style

Ejercicio de síntesis. Toca despedida. Días productivos de “corta y pega”. Vuelvo a mis recuerdos.
Regresé a Chiang Mai impaciente por ver trasladados a las telas los pasajes del Quijote. Encontré esfuerzo, dedicación, modestia, imperfección… ARTESANÍA. Aquello distaba mucho del trazo sin trazo al que tan acostumbrados nos tiene ya “la excelencia” de lo digital, pero ese era, precisamente, su valor añadido: la más pura esencia del “Taditional Thailand Style”.
Decidí trabajar sobre dos últimos fondos, retales de antiguas pancartas que había rescatado del suelo de uno de los maltrechos talleres artesanales que sobreviven Bangkok. Abordé su reciclaje en plena calle, a punta de spray, sumando mi huella a las suyas. Quién les iba a decir…
De visita a Camboya, donde renové por última vez mi visa, recuerdo apenas las espectaculares ruinas de Angkor Wat y una tortuosa ruta de ida y vuelta en autobús durante la que el ensamblaje mental de las piezas fue mi tabla de salvación: “combinaciones de 16 elementos, tomados de 2 en 2…”. Agotador. Punto de fuga: el mar de Ko Chang. Se cerró el círculo, amigos.


1 comentario:

  1. ... ¿Tan de ESENCIA de la historia es saber las cabras que han pasado, por estenso, que si se yerra
    una del número no puedes seguir adelante con la historia?...

    ResponderEliminar